Witam, żeby rozruszać trochę te forum, zakładam ten wątek. Póki jeszcze nic nie wiadomo, a nasi specjaliści nie zapoznali się od deski do deski z Arkanami Krain Wschodów, chciałbym się z wami podzielić (i liczę na rewanż) moimi wstępnymi założeniami na postać.
Później jeśli ktoś będzie potrzebował pomocy w sprawie mechaniki i dobrania postaci do założeń, postaramy się w tym temacie podpowiedzieć.
Chciałbym zagrać samurajem, osobą przestrzegająca kodeksu honorowego oraz starającą się żyć w zgodzie z wolą przodków. Wybór klanu na te chwilę nie jest dla mnie oczywiste, zastanawiam się jeszcze między Krabem/Lwem/Feniksem oraz ewentualnie Żurawiem.
Offline
Stafciu, Stefciu...
No dobra ja też już mam pomysł na postać.
Zamierzam grać człowiekiem łotrzykiem. Będzie to młody chłopak, który w wyniku różnych zdarzeń zamknął się w sobie i zajął nauką. W ostatnim czasie praktycznie przestał normalnie rozmawiać i zaczął konstruować jakieś dziwne urządzenia. Mam nadzieję, że będzie fajnie się nią grało.
Offline
Uważasz iż taka osoba poradzi sobie w skomplikowanym systemie kastowym, który rządzi w Krainach Wschodu? Oczywiście możesz tworzyć wymoczka, jednak bez ochrony protektorów trudno będzie ci się odnaleźć w tym świecie. Jeśli jednak chcesz grać osobą o "szlachetnym" rodowodzie polecam klan Skorpiona dla ciebie. Jest to klan nastawiony na oszustwa, matactwa, cwaniactwa itp, a ulubioną klasą jest oczywiście łotrzyk. Nie pojawiają się bez swojej maski na twarzy.
Offline
Nie, przynajmniej ja mam nadzieję iż coś tam rozumiesz.
Tutaj możesz dać swój pierwsze rzut postaci, wstępne założenia, według których możesz ale nie musisz zbudować potem swoją postać. W miarę możliwości pomożemy ci dopasować ją oraz wybrać pasujące do założeń warianty.
Offline
Czy ktokolwiek (oprócz mr. D) uważa, że nie jest możliwe wynalezienie jakiegoś nowego rodzaju broni, bez kilkudziesięcioletnich badań, tastów i poprawek?
Po drugie: kto uważa, że wynalezienie broni palnej popsuje "klimat" sesji rozgrywanych na Wschodzie.
Offline
Uważam iż nie jest możliwe wynalezienie broni doskonałej od początku do końca. Z bronią palną i jej rozwojem wiążą się długie lata historii.
Jak to mówią, nie od razu Rzym wybudowano. Mechaniczne założenia na których podałeś mi iż potrafisz to zrobić, mówią mi tylko jedno:Twoja postać jest w stanie wymyślić nowy rodzaj broni, ale na 90% pierwszy test z nią pozbawi ją życia. Nie wierzę w to iż postać z Roztropnością 8 da sobie radę z wytworzeniem bezpiecznej broni palnej (czytaj. nie wybuchającej w rękach). Pierwsze bronie palne w Europie, to były wielkie metalowe armaty, do których transportu wymagane było kilka koni. Skok technologiczny, który chcesz zaproponować na sesji, mówi mi jedno:Twoja postać szybko zamieni się w zwęglony kawałek.
Jednak to Kultura Wschodnia odjryła Proch i to znacznie wcześniej niż Europejska. Jednak z tego co się orientuje używano go głównie do fajerwerków/min. Zatem moje pytanie do MG, które miałem zadać wcześniej, ale się powstrzymałem. Na jakim poziomie technologicznym gramy? Czy powszechne jest prochu użycie, czy jest on owiany tajemnicą i używany tylko przez magów i kapłanów do tajemnych sztuczek? Kiedy odkryto ten rodzaj środka wybuchowego? Bardzo dawno, dawno, niedawno, obecnie, w przyszłości. Czy próbowano już wykorzystać go do podobnych celów?
Na jakim poziomie stoi Wschodnia Medycyna?
Na pytanie Drugie odpowiem ci jedno
Niespójny świat wg mnie burzy klimat sesji. Osobiście nie chciałbym grać w świecie, w którym mimo braku rozwiniętej Medycyny, BG wprowadza Genetykę, bo przecież ma wysoki Intelekt to czemu nie. Zastanów się, skoro Chińczycy byli tacy bliscy broni palnej to czemu jej nie wynaleźli i nie używali masowo?
Jednak widzę iż cię nie przekonam. Odejdźmy jednak od abstrakcyjnych sytuacji. Mówisz iż da się wynaleźć jakiś nowy rodzaj broni, bez dużej ilości czasu poświęconej nad nim. Czy jesteś w stanie mi na piątek dostarczyć plany i wykonać nowy rodzaj broni? A twoja postać dałaby radę?
Offline
Cieszę się, że carlos i Mr. D mają już pomysł na postać. Jak z postacią Lukra?
carlos napisał:
Czy ktokolwiek (oprócz mr. D) uważa, że nie jest możliwe wynalezienie jakiegoś nowego rodzaju broni, bez kilkudziesięcioletnich badań, tastów i poprawek?
Nie widzę żadnych przeszkód, by Twoja postać miała broń palną.
carlos napisał:
Po drugie: kto uważa, że wynalezienie broni palnej popsuje "klimat" sesji rozgrywanych na Wschodzie.
http://tnij.org/mrdcarlos
Odwołując się do prawdziwego świata (choć to rzadko powinno mieć miejsce na sesjach, ponieważ kreujemy fantastyczne światy) proch znany był w Chinach już bardzo, bardzo dawno temu. A, że nasz bohater skonstruował pistolet to mu się to tylko chwali
Absolutnie to nie wpłynie negatywnie na nastrój. Bohaterowie niezależni będą używać rakiet, fajerwerków i Bóg wie czego, a nasz BG postanowił wykorzystać proch w troszeczkę inny sposób.
Nie jest też tak, że postać carlosa wynalazła ją od początku do końca. Powiedzmy, że niewielu (ale jednak) używa podobne bronie. Jego bohater opierał się na nieudanych projektach. Z broni, które przedstawiają te ryciny, korzystają inni. Postać carlosa używa lepszej wersji nad którą bardzo długo pracował i miał też sporo farta.
Mr. D napisał:
Na jakim poziomie technologicznym gramy? Czy powszechne jest prochu użycie, czy jest on owiany tajemnicą i używany tylko przez magów i kapłanów do tajemnych sztuczek?
Proch jest dostępny raczej dla wyższych sfer, choć niewielu ma pojęcie co można z nim właściwie zrobić.
Mr. D napisał:
Kiedy odkryto ten rodzaj środka wybuchowego?
Dawno, choć jak już wspomniałem nie bardzo jest co z nim robić prócz produkowania przez niewielu niebezpiecznych (dla posiadaczy) broni palnych.
Mr. D napisał:
Na jakim poziomie stoi Wschodnia Medycyna?
Zszywanie ludzi igłą i nićmi. Kojenie bólu ziołami. Mnóstwo ziół i naparów. Wyżsi mają magiczne eliksiry.
Panowie, przede wszystkim chodzi o wspólną dobrą zabawę. Czasem idzie ona kosztem logicznego rozumowania, ale proszę was. Jakiej logiczności można się dopatrywać w świecie, w którym istniej magia?
Offline
Odświeżę trochę ten zapomniany przez ludzi temat. W związku z planowym przez Michała sesją na forum chciałbym się podzielić dostosowanym buildem tanka, a raczej osoby z max KP. Żeby nie być gołosłownym przy atutach zacytuje krótkie streszczenie.
Postać 7 Levelowa:
Rasa:Krasnolud
S:16+3
Zr:12
Bd:20+5
Rzt:8-1
Int:13+1
Cha:8-1
Jeszcze jeden punkcik do wydania, ale build jeszcze nie dokończony.
Klasa:
Warrior 7
Feats:
Krzepa
Twardość
Uniki
Wyszkolenie w Walce(Combat Expertise):
Combat Expertise
Type: General, Fighter
Source: Player's Handbook v.3.5
You are trained at using your combat skill for defense as well as offense
Prerequisite: Int 13
Benefit: When you use the attack action or the full attack action in melee, you can take a penalty of as much as -5 on your attack roll and add the same number (+5 or less) as a dodge bonus to your Armor Class. This number may not exceed your base attack bonus. The changes to attack rolls and Armor Class last until your next action.
Special: A fighter may select Combat Expertise as one of his fighter bonus feats (see page 38).
Normal: A character without the Combat Expertise feat can fight defensively while using the attack or full attack action to take a -4 penalty on attack rolls and gain a +2 dodge bonus to Armor Class.
Improved Combat Expertise
Improved Combat Expertise
Type: General, Fighter
Source: Complete Warrior
You have mastered the art of defense in combat.
Prerequisite: Int 13, Combat Expertise, base attack bonus +6.
Benefit: When you use the Combat Expertise feat to improve your Armor Class, the number you subtract from your attack roll and add to your AC can be any number that does not exceed your base attack bonus.
Special: A fighter may select Improved Combat Expertise as one of his fighter bonus feats.
Normal: With Combat Expertise, the number can be no greater than +5.
I tu się build rozdziela w zależności od tego na co aktualnie GM pozwoli:
Potężny Atak a po nim:
Improved Shield Bash
Type: General, Fighter
Sources: Defenders of the Faith
Player's Handbook v.3.5
You can push opponents back by bashing them with your shield.
Prerequisite: Power Attack
Benefit: Any shield bash you make with a small or large shield also affects your opponent as if you had performed a bull rush. You don't actually move into your opponent's square or incur attacks of opportunity for the bash. You also can't move your opponents more than 5 feet, nor can you move along with the defender. You can't use this feat with a buckler.
Na lvl 9:
Shield Charge
Type: General, Fighter
Sources: Complete Warrior
Defenders of the Faith
You deal extra damage if you use your shield as a weapon when charging.
Prerequisite: Improved Shield Bash, base attack bonus +3.
Benefit: If you hit an opponent with your shield as part of a charge action, in addition to dealing damage normally, you may make a trip attack without provoking an attack of opportunity. If you lose, the defender does not get to try to trip you in return.
Special: A fighter may select Shield Charge as one of his fighter bonus feats.
Na lvl 12:
You can use your shield to daze your opponent.
Prerequisite: Improved Shield Bash, Shield Charge, base attack bonus +6.
Benefit: As a full-round action or as a charge action, you may make an attack with your shield against an opponent. If you hit, you force the target damaged by this attack to make a Fortitude saving throw (DC 10 + 1/2 your character level + your Str modifier) addition to dealing damage normally. A defender who fails this saving throw is dazed for 1 round (until just before your next action). Constructs, oozes, plants, undead, incorporeal creatures, and creatures immune to critical hits cannot be dazed.
Special: A fighter may select Shield Slam as one of his fighter bonus feats.
Lvl 15:
Przydałby się pewnie Feat:Doskonalsze Uderzenie Tarczą.
Druga Kombinacja to w sumie odejście od szarżującego krasnoluda z stunem, a skupienie się na wymaksowaniu KP oraz ratowaniu dupska drużyny służąc za właściwego "tanka". Wymaga lekkiej modyfikacji w statach lub płaszczyka charyzm +4.
S:16
Zr:12
Bd:19+4
Rzt:8
Int:13+1
Cha:14+2
Atut:
Goad
Type: General, Fighter
Sources: Miniatures Handbook
Races of Stone
Complete Adventurer
You are skilled at inducing opponents to attack you.
Prerequisite: Cha 13, base attack bonus +1.
Benefit: As a move action, you can goad an opponent that threatens you, has line of sight to you, can hear you, and has an Intelligence of 3 or higher. (The goad is a mind-affecting ability.) When the goaded opponent starts its next turn, if it threatens you and has line of sight to you, it must make a Will saving throw (DC 10+ 1/2 your character level + your Cha modifier). If the opponent fails its save, you are the only creature it can make melee attacks against during this turn. (If it kills you, knocks you unconscious, loses sight of you, or otherwise is unable to make melee attacks against you, it may make any remaining melee attacks against other foes, as normal.) A goaded creature can still cast spells, make ranged attacks, move, or perform other actions normally. The use of this feat restricts only melee attacks.
Special: A fighter may select Goad as one of his fighter bonus feats.
Heavy Armor Optimization
Type: General
Source: Races of Stone
You have trained extensively in heavy armor, and you have learned to take advantage of the protection it offers.
Prerequisite: Armor Proficiency (heavy), base attack bonus +4.
Benefit: When you are wearing heavy armor, lessen the armor check penalty of the armor by 1 and increase the armor bonus by 1.
Special: A fighter may select Heavy Armor Optimization as one of his fighter bonus feats.
Greater Heavy Armor Optimization
Type: General, Fighter
Source: Races of Stone
You have mastered the use of heavy armor, maximizing its protective qualities while moving more easily in it.
Prerequisite: Armor Proficiency (heavy), Heavy Armor Optimization, base attack bonus +8.
Benefit: When you are wearing heavy armor, lessen the armor check penalty of the armor by 2 and increase the armor bonus by 1. Both of these effects stack with the benefit of the Heavy Armor Optimization feat, for a total lessening of the armor check penalty by 3 and a total increase to the armor bonus of 2.
Special: A fighter may select Greater Heavy Armor Optimization as one of her fighter bonus feats.
Jeśli GM pozwoli to jeszcze:
Shield Wall
Type: General, Fighter
Source: Heroes of Battle
You are skilled in using shields when in formation with other shield-bearers.
Prerequisite: Shield Proficiency
Benefit: When you and an adjacent ally are each using a shield, your shield bonus to Armor Class increases by 2.
Normal: A fighter can select Shield Wall as one of his fighter bonus feats (see page 38 of the Player's Handbook).
Do buildu Pierwszego Proponuje Pełną Płytówke +3, Amulet Naturalnego +1, Sejmitar Ostrości, Tarczę Ciężką +2,
Podliczmy teraz szybko KP:10+11+4+1+1(ANP)+(1(Uniki)) +(5(WymianaPremina KP)=27(33)
Do opcji drugiej Polecam także Pełną Płytówke+3, AMP+1, Sejmitar Ostrości, ale zmian jest na Pawęż+2;
KP:10+11+6+1+1(ANP)+(1(Uniki))+(5(WymianaPremiNaKP))+1(HV Optymalizacja)=30(35)
A to wszystko tylko czy aż na 7 poziomie.
Przy awansie na 8 poziom, polecam wybranie na prestiżówkę Krasnoludzkiego Obrońcę(stąd rasa):
Dzięki premi do KP oraz Postawie Obronnej KP może wynosić:
1:KP:10+11+4+1+1(ANP)+(1(Uniki))+(5(WymianaPremiNaKP))+1(PremiadoKP KO)+(4(Postawa Obronna )=28(38)
2:KP:10+11+6+1+1(ANP)+(1(Uniki))+(min.5(WymianaPreminaKP))+1(PdKPKO)+(4(Postawa Obronna)=31(41)
Przy buildzie drugim spada nasza premia do ataków o 2. Ale nie oszukujmy się. Tanka nie bierzę się dla jego ataku .
Oczywiście jest to tylko przykład bez buffów. Wraz z buffami zwiększającymi siłę, wzrasta nasza premią do ataku, a zatem możemy ją wymienić na dodatkowe KP.
Jest to odpowiedź na Damage Dealerów. Wojownik potrafi także być niezłym wsparciem dla drużyny, zwłaszcza w buildzie drugim . Szkoda iż Popiel nie zgodzi się na taki przepak.
Opracowałem ten buildzik dzięki pomocy stronki:http://www.realmshelps.net/index.shtml a raczej atutom, które na niej są.
http://www.realmshelps.net/datafind/feats.shtml
Have Fun with playing tank W necie krążą pewnie jeszcze lepsze opcję, ale ja osobiście przystaję do tej swojej.
Po osiągnięciu 17 poziomu można spróbować albo z wojownika dalej ciągnąć, albo jeśli MG pozwoli przerzucić się na Oddanego Obrońcę. Przy jego specjalnych zdolnościach nasz klient nie ma szans na obrażenia dzięki nam .
Offline